Julmat

Idag har jag trippat omkring inne i Fjollträsk City (läs: Stockholm). Ute i förorten snöade det som bara den, men inne i staden var det regnblask som gällde. Good Store fick sig ännu ett besök, och denna gång i jultema. Det blev mycket korvar, en del pålägg och vissa nya produkter jag inte testat förut som vegosill och någon slags rostbiff. Currypirogen kanske inte platsar bland all julmat men men, den ska bli rolig att äta den också. Dessutom fixade jag hem en skinka utan rumpa. Ingen aning om hur en sådan smakar eller ser ut ens - jag var bara tvungen att pröva nu första året som vegan.


Har du prövat julskinkan?
Vad ska du äta jul?

Kommentarer
Daniel säger:

Har en hel del Julskinka kvar sedan Djurrättsalliansens Julbord! Blev en massa mat över så vi volontärer fick ta med en massa hem! ^^



Den är riktigt god! Lite "lösare" i konsistensen än det köttisarna äter, men det har jag en neutral åsikt om. =)

2011-12-17 @ 20:10:24
Hemsida: http://danielkl.com
Alexandra - kärlek på tallrik säger:

Vad mycket spännande! Har inte provat något av det, men kan absolut tänka mig att göra det om jag någon gång hittar dem här i mörka småland ;)

2011-12-18 @ 23:55:27
Hemsida: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Anonym säger:

Jag testade julskinkan förra året och den var god. Griljerade som det stod på paketet. I år väntar en i frysen :-)

Gud vad jag är avundsjuk på folk som bor nära Goodstore. Där finns ju så mycket underbart, en del av veganhimlen!

2011-12-22 @ 22:46:42
Laks - den djurrättande feministen säger:

Anonym - Jo, Good Store är nog en liten del av himlen som ramlat ner på jorden X)

2011-12-22 @ 23:56:26
Hemsida: http://laks.webblogg.se/


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN