Hurts - nya Depeche Mode?


 
Musik är en viktig del av mitt liv. Min mp3 är välanvänd och den följer med vart jag än ska. Jag skulle hellre dumpa mobilen än att ge upp mp3:n. En period utan musiklyssnande är en riktigt dålig period, musiken liksom höjer upp hela stämningen och gör mig riktigt glad även om jag avskyr glada melodier och bara vill höra seriösa toner.

Just nu har jag börjat lyssna på ett band (eller en duo kanske man säger) som heter Hurts. Favoritlåten just nu är Better Than Love:



Och jag funderade ett tag efter att jag börjat lyssna på Hurts att "är det här verkligen min musikstil? Det är inte alls likt Björk, Kent eller något annat som jag brukar gilla". Sen kom jag på vart komplingen fanns... Depeche Mode (som fullkomligt älskar)! Det är lite samma stil, samma seriösa men samtidigt kraftfullt och jävligt, jävligt bra. Jämför själv, här kommer favoritlåten med Depeche Mode som heter Never Let Me Down Again:



Är Hurts de nya Depeche Mode?
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN