Julhelg & funderingar kring bloglovin




Jag, på promenad med syrrnas hund Ody i julaftonssolskenet.

Efter en riktig seg julhelg med både roliga och tråkiga saker
så är jag helt utmattad. Sömnrutinerna har förändrats smått också nu över ledigheten (sovit klockan 00:00-10:30 + en eller två tupplurar under dagen också). Så ursäkta om jag inte orkar uppdatera och skriva massor av intressanta uppsatser just nu.

Jag har funderat över det här med Bloglovin. Jag är helt borta när det kommer till twitter, bloglovin och allt vad det heter. Jag är helt enkelt för lat för att lära mig nya sajter och system. Men - tror du att det är det en smart grej att använda sig av? Och exakt hur fungerar det? Finns det några potentiella följare?

Jag skapade ett konto (eller vad det nu heter) för ganska länge sedan. Jag såg nu att jag hade 18 följare, inte för att jag vet hur dem har hittat det. Måste man inte länka? Sedan så försökte jag logga in på mitt gamla konto och då verkade det inte som att det var jag som hade lagt till min blogg på den sidan. Hur fungerar det där egentligen? Fattar ingenting.

Hjälp en 17-åring som är ungefär lika haj på teknik och nymodigheter som en gammal tant i 80-årsåldern. Hjälp?

Kommentarer
Elin Astrid säger:

Såhär funkar det!



Om du har ett inlogg kan du söka efter bloggar som du sedan kan lägga till i din lista. Då kommer alla inlägg bloggaren skriver upp i flödet, du behöver alltså inte skriva in adressen och bläddra igenom bloggen för att läsa alla inlägg!



Jag prenumererar på din blogg via bloglovin ;) Det är jättesmart tycker jag, man missar ingenting.

Om en bloggare har skrivit ett inlägg som du tycker extra mycket om kan du klicka på gillaknappen med ett hjärta på, då sparas det inlägget i en kategori för gillade inlägg och du kan gå tillbaka och läsa det igen.



Verkar det klarare? :)

2011-12-27 @ 16:45:44
Hemsida: http://elinastrid.blogspot.com
emma. säger:

Man söker på den bloggen man vill följa, du behöver inte ha länkat den. Bara du inte har lösenords skydd så kan vem som helst följa dig via bloglovin :)

Tycker det är jätte smart, för jag skulle aldrig orka hålla koll på de 20+ bloggarna jag följer :)

du är en av dom!

2011-12-27 @ 17:34:38
Hemsida: http://emmalottaa.blogg.se/
Laks - den djurrättande feministen säger:

Okej! Det verkar vara ett slags verktyg för de som följer många bloggar och vill hålla reda på allt. Jag kanske också borde börja andvända det med alla bloggar som jag läser X) Låter ganska smart!

2011-12-27 @ 17:36:23
Hemsida: http://laks.webblogg.se/
Syntkatten | glad (men lätt irriterad) vegan med skivintresse säger:

Jag använder det främst för att följa andras bloggar. Man samlar enkelt upp alla bloggar på ett ställe lixom. Har min blogg registrerad där också men det ger inte mig så mycket faktiskt (mer fart blev det i början via veggitoppen). Jag söker upp alla bloggar där även om de "finns" där redan eller inte. Men jag kan inte svara för hur andra användare gör.

2011-12-27 @ 20:15:43
Hemsida: http://syntkatten.weebly.com


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN