Konstig underhållning



Eftersom jag älskar djur och natur så brukar jag då och då kolla på Animal Planet. Där går ofta program om hur dem hjälper utsatta djur, eller kanske upptäcker regnskogen. Och sen finns det de programmen som handlar om att leta efter, hetsa upp & fånga in djur...
 
Du har säkert sett det någon gång. Det är ofta en man som pratar extrem amerikanska eller australienska, som kryper i buskar och hoppar på oskyldiga, oftast även livrädda djur ute i naturen. Nästan alltid hetsar dem upp djuren innan, och tar tillslut skrattande fast det och håller smilandes upp det framför kameran.
 
Jag hatar dessa program. Jag hatar att någon ens tänker tanken att göra underhållning av det. För det är det inte, det är inte ett dugg roligt. Och speciellt inte på Animal Planet som ska föreställa en (i mina ögon) "snäll" kanal.
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN