Choklad!

Choklad är det är det allra godaste jag vet. Förut brukade jag äta vanlig mjölkchoklad från marabou eller liknande men nu har jag varit tvungen att hitta nyasorter. De mörka varianterna är inte alls samma sak, jag vill ju ha mjölkchoklad! Men det finns faktiskt en del alternativ för den som vill äta mjölkchoklad utan mjölk (hmm?), exempelvis Plamil, som tillverkas av soja istället - eller Bonvita som görs av ris. Har prövat alla tre och dem är väldigt goda!

Vet du något gott, veganskt godis så vill jag jättegärna ha tips!

Kommentarer
Emma Hå | shoes and beyond säger:

Jag vet att vegansk mat och sådant är jättebra, men jag stör mig så mycket när de skriver "milk-free milk chocolate" eller "meat-free meatballs". Det är inte mjökchoklad om det inte är mjölk i, och det är inte köttbullar om det inte är kött i... Det smakar säkert minst lika gott, men det är faktiskt inte samma sak, haha. Hoppas du förstår vad jag menar =) Jag gillar veganska alternativ, men att säga att de är ett fattigare variant av kött blir fel. Det är ju en helt egen grej! =)



//Emma Hå

2011-07-16 @ 16:54:31
Hemsida: http://emmahas.se
Jen säger:

Är det ekologisk soja så är det ju jättebra! (vill ju inte bidra till skövlingen av regnskogen) Annars låter rischokladen intressant. :D Själv är jag ingen choklad älskare så jag slipper det problemet, men visst kan det vara gott med en bit någon gång ibland. :)

2011-07-16 @ 21:27:24
Hemsida: http://pansky.blogg.se/
Laks säger:

Emma Hå - För mig är mjölkchoklad en choklad som det är mjölk i. Om den kommer ifrån en kossa eller ett havrefält spelar liksom ingen roll, det är fortfarande mjölk.

Att man gör härmningar av kött-mat ser jag inget problem i. Egentligen finns det ju ingen anledning att äta köttfärs eftersom det finns sojafärs, eller att äta köttbullar eftersom det finns göttbullar. Härmningarna är ganska roliga tycker jag, exempelvis "julsk*nkan utan rumpa", som den kallas X)



Jen - Jag tror att den blåa plamilchokladen ovan är fairtrade, vet inte om det innebär om det är ekologiskt men men :P Den är några kronor dyrare än den andra.

2011-07-16 @ 23:40:19
Hemsida: http://laks.webblogg.se/


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN