Du har makten att avgöra hur världen ska bli



 
 
Det är så lätt att sträcka sig efter falukorven i köttdisken. Det är så lätt att visa att man inte bryr sig, att man inte förstår. Alla dessa människor som varje dag glufsar i sig kött, har dem tänkt efter vad kött egentligen är för något? För drygt ett år sedan var jag precis så. Jag hade inte tänkt. Man kan inte döma dem som inte är informerade om detta, för dem flesta äter kött enbart för att dem alltid ha gjort det. Dem jag dömer är de människor som vet om missären, och fortsätter att stödja den.

Det många inte verkar förstå är att man genom att köpa kött och andra djurprodukter deltar aktivt i att bevara djurförtrycket i samhället. Man betalar för att någon ska föda upp grisar på trånga ytor, man betalar för att en slaktare sedan ska fösa ihop dem och kväva dem. Det är inte som många verkar tro, att "jamen dem här grisarna är ju redan döda", eller "men vad gör det för skillnad om jag ändrar mig?"
 
Du har makten att avgöra hur världen ska bli.
Du har framtiden i dina händer.
Dina val spelar roll.
Grunda dina beslut på känslor och logik - inte på tradition.
Ta ditt ansvar.
Tänk själv.
 

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN