Något att kämpa för

Jag kommer ihåg när jag för något år sedan sa till min mamma - "det är så tråkigt att leva i den här tiden, allting är redan så bra. På er tid var det revolution och det hände någonting. Nuförtiden finns det ingenting att kämpa för."

Oj, oj, oj så fel jag hade. Nu har jag allt det som jag inte hade då. Jag känner för första gången i mitt liv att jag hör till någonting. Jag gör nytta med mitt liv. Och det är så härligt, för jag vet att det jag gör är rätt. Det är både en gåva och en förbannelse att leva som djurrättskämpe, för man får många elaka kommentarer av konservativa idioter, men man får även en känsla av att man faktiskt räddar liv. Den känslan är värd miljarder gånger mer än vad någon köttbit någonsin kommer bli.
 
Jag har något att kämpa för. En rättvis värld där rastillhörighet inte ska värdera någons liv. Det är det jag kämpar för.
 
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN