Vegetarisk rätt nr 1

Jag blev frågad för ett tag sen om jag kunde tipsa om lite olika vegetariska maträtter. Just nu har jag värsta idétorkan när det gäller mat, så jag berättar istället om några rätter jag åt hela tiden förut (innan jag tröttnade på dem).

Idag startar jag det nya lilla projektet! Jag börjar med denna rätt, som jag visat förut på bloggen:

QUORNFILÉ I TOMATSÅS MED QUINOA


1 - Stek filéerna tills dem är lagom bruna. Gör en tomatsås, antingen ta färdiga krossade tomater, eller blanda ihop en egen med tomatpuré och ketchup. 

2 - Koka upp vatten till quinoan och häll sedan i den i kastullen, koka på låg värme! Häll samtidigt tomatröran över filéerna i stekpannan. Både quinoan och filéerna ska kokas i en kvart.

3 - Rör om i stekpannan då och då, och låt kastrullen vara ifred med lock på. När dem 15 minuterna har gott är det bara att hugga in!

Ett tips är att servera med vitlökssås, blir otroligt gott!

Kommentarer
Ulli säger:

Låter gott!

2011-05-14 @ 22:02:59
bodil säger:

det vore ännu roligare om du ville lägga upp veganska recept, tycker jag :)

2011-05-15 @ 20:49:56
Hemsida: http://bossebodil.blogg.se/


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN