"Härmade" maträtter

"När ska vegeterianer och veganer sluta med sitt behov av att äta köttliknande produkter, såsom soyakorv? Gör som frukterianerna och skapa ett helt nytt sätt att äta. Vill du ta avstånd från köttet så köp för fan produkter som inte ens har samma namn som från köttindustrin. Äta kakan och ha den kvar går inte."
 

 
Jag kan äta kakan och ha den kvar. Jag äter hamburgare. Det kallas vego-burgare. Jag dricker mjölk. Det kallas sojamjölk. Visst är det bra? Och allt detta utan att ens behöva döda någon(!).
 
Jag förstår inte riktigt den här desperationen som vissa människor kan ha över att produkter utvecklas. Personligen skiter jag fullständigt i vad en maträtt heter eller görs på sålänge det smakar gott, inte är giftigt och inte är skyldig till någon annans död (som kött är). Om denna mat är rund som köttbullar, avlång som en korv eller oval som ett ägg spelar liksom ingen roll. Det uppfyller ändå kraven jag har på mitt käk.
 
Jag ser det som en otroligt positiv utveckling att en person idag kan äta hamburgare utan att behöva äta ett djur. Man kan ju också fråga sig hur det då blir med andra "fejk"-produkter, såsom alkoholfri öl eller light-läsk. Är det fel bara för att det skiljer sig från originalet? Att fler kan ta del av produkten är väl en stor framgång enligt mig själv. Det är ju en underbar uppfinning!
 
Vad tycker du om "härmade" maträtter?
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN