Tidningarna som springer självhatets ärende



Jag skulle kunna skriva en tjugosidig uppsats om genus - men jag orkar inte. Jag tycker att Lady Dahmers krönika säger allt som behöver sägas för idag.

"Samma tidningar som livnär sig på kvinnors
dåliga självkänsla och som gärna marknadsför
sig själva att vara på vår sida men som
springer självhatets ärende.
De lärde mig att det är viktigt att vara smal,
att kvinnans bästa egenskap är hennes knullbarhet
och att det yttre ska slipas och fixas och
vara i ständig förändring för att passa in."
Lady Dahmer

Kommentarer
Daniel säger:

Alltså, rubriken för "artikeln" säger ju allt.

Tragiskt att folk läser det! De blir ju påverkade av det!

2011-09-23 @ 00:03:30
Hemsida: http://danielkl.com


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN