Dåligt humör

Fjällen fick sig ett besök förra veckan. Jag åt nog inte ordentligt en enda dag, inte tillräckligt mycket käk och inte heller på rätt tider (jag är extremt lättpåverkad av hur, vad och när jag äter). Någonting som jag på senare tid blivit ganska duktig på att hålla - när jag är hemma i mitt eget kök vill säga. Dessutom dracks det en hel del Coca-cola under resans gång. Nu när jag är tillbaka är jag helt slut och jag vet faktiskt inte om det var p.g.a. den ihärdiga skidåkningen eller den riktigt usla kosthållningen. Kanske både och.


Bilresan till och från fjällen var trevlig, förutom när det kom till maten. För ett halvår sedan såg jag riktigt positivt på restaurangbesök. Att gå in på en servering där personalen troligen inte ens visste var vegan var för någonting och utförligt berätta och sedan få någonting att äta var inte jobbigt. Nu är det inte så längre. Fy helvete vad jag har tröttnat på att få skitäcklig mat som består av grönsaker och ett par potatisar. Till nästa resa ska jag faan laga matlådor och ta med mig.

Tröttheten och aggressionen över att få skitmat på olika serveringar i Dalarna har blandat ihop sig och nu fått mig på riktigt dåligt humör. Dessutom har jag ännu ett jävla prov imorgon och en hemsk uppgift jag inte orkar göra. Och på allt detta måste djurens bur städas - senast idag. Blääää.
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN