Helt plötsligt känns det som att världen utvecklas lite



 
Fy helvete vilken överraskning! Vilket steg, vilket stort och bra steg! Precis som de skriver i texten; "vi vill ifrågasätta normen om att kött är det normala och vegetariskt är det onormala". Helt plötsligt känns det som att världen utvecklas lite, trots alla "men kött är så gott" och alla andra gnälliga röster därute. Helt plötsligt får jag en vision av en revolution - en matrevolution - där allting ändrar sig drastisk under ett antal decennier och vegetarisk mat blir vanligt. Kanske till och med vanligare än kött. 
 
Och visst, anledningen till att Way Out West tar bort köttet är enbart klimatet. Men jag vågar ändå hoppas på att folk som börjar visa hänsyn för en sak snart börjar visa hänsyn för andra saker också. Respekt skapar ännu mer respekt. I takt med att vi blir tvungna att dra ner på köttätandet kommer också förhoppningsvis djurens rättigheter komma med i diskussionen - och det ser jag fram emot.

Kommentarer
Lorissa säger:

I första hand kan vi glädas åt ATT det görs, och sedan VARFÖR det görs. Om det hade gjorts för att det var billigare så hade det ju som varfit mindre moraliskt rätt, men fortfarande bra ATT det gjordes. Gud vad jag svammlar, men jag är i alla fall glad som du åt utvecklingens rikning :)

2012-08-09 @ 10:49:42
Hemsida: http://lorissalovebomb.se
sistergnu säger:

Åh, de kränkta reaktionerna :') http://devotionmagazine.se/kottfri-zon-way-out-west/festivaler/wow/

Svar: Vill inte ens titta, kommer bara bli arg X)
Laks

2012-08-09 @ 11:02:28
Hemsida: http://sistergnu.blogspot.com/


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN