Varm snö

Alla hjärtans dag lider mot sitt slut och jag njuter av den vackra, varma snön som faller från himmelen. Det blev inget dängande inlägg om djurrätt idag - jag är helt enkelt för lycklig för att hinna tänka på hemskheter. Men frukta icke, ty mitt sanna jag kommer troligtvis tillbaka ganska snart (imorrn tänkte jag) och fortsätter skriva om djurrätt!

Och vad är egentligen varm snö för någonting? Ni vet den där känslan när det är vinter trots att det är plusgrader? När det är så pass varmt och vindstilla att man kan gå med uppknäppt jacka, skippa vantarna och bara njuta av snöfallet? När man kan pulsa och skita i att snön kryper ner i skorna för att det gör faktiskt ingenting. Det är mer som mjuk, härlig grädde som ligger på marken än fruset vatten. Jag älskar den varma snön.
 
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN