Bra reklamkampanj i Kanada


Kommentarer
Linnéa / vegetarian säger:

UNDERBART!

2012-01-09 @ 00:41:43
Stefan säger:

Säger som Linnéa :) Det gör så fruktansvärt ont att veta att sånt här pågår hela tiden, men det gör mig också otroligt glad att det finns människor som verkligen bryr sig och som verkligen gör något bra också! Inte minst dig, Lotta :)

2012-01-10 @ 18:32:43
Kristin säger:

Du gör ett bra jobb med den här bloggen! Jag vill bli vegetarian. Och jag vet att det inte är SÅ svårt, men ändå känns det jobbigt.. Men; sen ser jag en sån här video (och känner mig ledsen, känner mig som en hemsk person, och kan inte försvara det faktum att jag äter kött) - och då är det ju egentligen enkelt.



Tack!

2012-01-17 @ 19:33:50
Hemsida: http://kristinskold.wordpress.com
Laks - den djurrättande feministen säger:

Kristin - Jag vet exakt hur det känns. Det kan kännas jättejobbigt att överge sina vanor och börja ändra på saker och ting. Och efteråt glömmer man ofta hur svårt det faktiskt kunde vara. Jag tog ca 7 månader på mig att gå från att tänka "det är någonting fel med sättet man behandlar djuren här i Sverige" till att bli vegetarian. Sen tog det ytterligare ett år innan jag blev vegan.



Jag tror att det svåraste steget med att bli vegetarian är tankeverksamheten, och den verkar ju du ha klarat av redan! Om man har bestämt sig så är det halva vägen :) Jag skulle råda dig att ta allting i lugn takt. Pröva lite vegorätter då och då när du känner för det. Testa en helt vegetarisk dag ibland och bestäm i tur och ordning för att sluta med olika saker. Jag dumpade grisköttet först, sedan kyckling, sist nöt och sen fisk. Det blir lättare om man tar en sak i taget.



Ändra på saker i din takt, det ska kännas naturligt och framförallt bra att ändra sin kost. Lycka till! :)

2012-01-18 @ 11:10:23
Hemsida: http://laks.webblogg.se/


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN