Mjölkindustrins försök att hjärntvätta ungdomar




 
Hur mycket får man ljuga för att kunna sälja sina produkter? Hur mycket falsk propaganda får man sprida innan det blir olagligt? Och hur jävla illa får man behandla andra varelser innan man inser vad man gjort?

Arla och company är ju lite här och var hela tiden. Hjärntvätten blir konstant. Nu har de gjort en "debatt"-tråd på ungdomar.se där det är meningen att man ska berätta vad mjölken betyder för en själv. De prisar den svenska drycken från förtryckta kor och påstår samtidigt att arten är utrotningshotad (ääh?).

Vad som är ännu mer intressant är vad de presenterar som fördelarna med att konsumera drycken som egentligen borde vara till för de föräldralösa kalvarna;

"Genom att välja att dricka svensk mjölk och äta svenska mjölkprodukter gör du både dig själv och miljön en tjänst. Och framförallt så bidrar du till att vi även i framtiden kommer få se glada kossor ute i hagarna."

De hävdar alltså att mjölkdrickande är etiskt, miljövänligt och nyttigt. Jag hävdar att en bojkott av mjölkprodukter är etiskt, miljövänligt och nyttigt. Vem som helst kan förstå att det krävs mer energi att producera mat genom ett djur än direkt från växter, att det är mer oetiskt att separera ko och kalv än att inte göra det, och att det är onyttigare att dia en annan art än att låta bli. Som sagt - hur mycket får man ljuga för att kunna sälja sina produkter?

Givetvis blev jag medlem bara för att kunna skriva ett svar tillbaka (jag blev sjukt arg när jag läste deras propaganda). Långt ner på sidan 7 ser du mitt inlägg, det är jag som är "djurrättaren".
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN