"Don´t be such a girl about it, be a man!" = sluta larva dig och ta tag i det du ska göra.

 
 
 
 
I ett avsnitt av Vänner prövar männen att ha någon slags kräm i ansiktet för att få bättre hy. En kvinna kommer in, skrattar åt dem och säger "I´ll leave you girls alone" och lämnar sedan rummet. Det hörs höga skratt i TV:n och hahaha, vilket roligt skämt! Jag fattar, män som beter sig som kvinnor, hahaha. Världens mest originella skämt.
 
En man som använder ansiktskrämer är alltså en tjej. Tjej är ett nedvärderande ord som betyder fjollig, töntig, svag, osjälvständig, rädd. Ja, helt enkelt bara negativa saker. "Be a man" betyder istället att man ska vara stark, modig, orädd, cool. Bara positiva saker.
 
"Don´t be such a girl about it, be a man!" = sluta larva dig och ta tag i det du ska göra.

Kommentarer
En person säger:

Kolla på den här videon och lägg gärna ut den på din blogg... http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=mitt_kok_ugnsstekta_kycklinglar&videoid=1624194

Svar: tack för tipset!
Laks

2012-07-31 @ 15:13:16
En person säger:

http://www.youtube.com/watch?v=CP-HOe1OdvI

Han är så extremt tuff! Älskar honom.

Jag önskar att jag bara kunde skrika ut sånt på samma sätt.

Svar: Han är helt grym :) den bästa föreläsningen någonsin!
Laks

2012-07-31 @ 16:16:29
Elin Astrid säger:

Vänner må vara en väldigt bra serie, men jag irriterar mig ganska ofta på manuset. Det är mycket "haha, du är en man och beter dig som en tjej"-skämt hela tiden. Dessutom är serien jävligt dåligt gjord om man ser till handling och karaktärernas personligheter. I en säsong älskar Chandler hundar, i en säsong längre fram har han alltid hatat dem. Skitstörigt :P

Svar: Va, när har han gillat hundar? Det måste jag ha missat. Vilken säsong då? Hur visar det sig?
Laks

2012-08-01 @ 08:01:20
Hemsida: http://elinastrid.blogspot.com
Elin Astrid säger:

Svar: Jag tror att det är i fjärde säsongen, när Phoebe frågar om han och Monica kan vakta några gulliga valpar och han gärna vill. Det stämmer inte alls med senare säsonger.

Svar: Juste! Det hade jag glömt. Hm..
Laks

2012-08-01 @ 14:27:49
Hemsida: http://elinastrid.blogspot.com


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN