Ett inlägg om prinsesstårta (igen)

Nätet är fixat (puh!) och jag insåg precis att jag stavade prinsesstårta med c förut. Här kommer receptet på tårtan som någon frågade om. Till tårtbotten använde jag detta recept som jag snodde ifrån 146 mil vegan som i sin tur snodde det från Veganvrak.
 
50 g mjölkfritt margarin
4 dl vetemjöl
0,5 dl sojamjöl
3 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 dl socker
2,5 dl sojamjölk

Sätt ugnen på 200 grader. Smält margarinet och låt det svalna. Blanda alla torra ingredienser. Blanda därefter samman mjölk och margarin och häll ner det i mjölblandningen. Vispa tills smeten blir slät. Häll smeten i en smord och bröad rund form. Grädda i nedre delen av ugnen i 30-35 minuter. Låt svalna i formen, gärna över natten. 
 
Ett tips är och ta bort alla kanter från kakan, annars blir inte tårtan så där mjuk och lätt att skära i som man gärna vill att den ska vara. När du lagt upp den understa tårtbottnen är det dags att bygga lager. Jag körde tårtbotten - Oatlys vaniljsås - tårtbotten igen -  Alpro Soyas vispgrädde - marsipantäcke. Och sedan kan man även ha choklad, florsocker eller marsipan-grejor som dekoration. Akta dig för röda marsipan-rosor bara (E120 = mosade löss).
 
Vad väntar du på? Spring iväg nu och baka en tårta!
 

Kommentarer
Maja säger:

Jag drömde att jag träffade dig och vi diskuterade veganismen. Du hjälpte mig att bli vegan från vegetarianismen. Sen gick vi och åt vegansk prinsesstårta med en stor stek på :O . Vad drömmar kan vara konstiga och tur att jag inte åt den där steken på riktigt!

Fast jag är lite illamående fortfarande.

Svar: haha X) drömmar brukar vara så där konstiga för mig också. Kan inte ens räkna hur många gånger jag "råkat" äta kött i en dröm. Sen kommer jag på det och så blir det till en mardröm xD
Laks

2012-07-31 @ 10:13:32
Dita säger:

Jag läste ditt förra inlägg om prinsesstårtan och jag kunde väl inte sluta tänka på den för inatt så drömde jag om den samt hela din familj! Du var värsta bullmamman och bakade muffins, bullar, kakor samt den där tårtan. Jag, Matilda och hela din familj satt och fikade i flera timmar.. Hahaha :) Just ja, Ulli hade bakat en äppelpaj också!!

Svar: HAHAHA xD
Laks

2012-07-31 @ 10:26:29
Hemsida: http://lanostravita.spotlife.se/
Syntkatten | glad (men lätt irriterad) vegan med skivintresse säger:

Åh, jag fyller år i september, då ska jag göra prinsesstårta goddamnit!

2012-07-31 @ 13:16:26
Hemsida: http://syntkatten.weebly.com
Maja säger:

EXAKT vad som brukar hända mig. Har inför klassen bara liksom råkat tagit kött och ätit, sedan kommit på att det var något fel när alla stirrar på mig konstigt. XD

2012-07-31 @ 15:16:19


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN