Sommar och grillning

 
Nu är det äntligen varm, härlig sommar (i alla fall i Fjollträsk). Jag har redan hunnit grilla ett par gånger och det är faktiskt första gångerna jag prövat på att grilla VITLÖK! Låter kanske konstigt, jag trodde det skulle smaka illa, eller åtminstone vara väldigt, väldigt starkt. Men nej då, det var svingott! Pröva det vettja!
 
Sen är jag väldigt sugen på att köpa hem tzay och grilla det. Har fortfarande aldrig gjort det... Dock har jag ätit det, när jag var på Gröna Lund och åt någon biff på en restaurang. Trodde de av misstag lagt kyckling i min mat, men nej nej - det var tydligen tzay!
 
Vad brukar du grilla? Något tips?

Kommentarer
johanna säger:

mitt tips till dig är att grilla stora marinerade championer!

Svar: Champinjoner är ju gott! :)
Laks

2012-07-05 @ 11:19:59
Elin Astrid säger:

Svamp! det är skitgott att grilla tycker jag. Champinjoner blir helt underbara.
Alla grönsaker är ju gott att grilla, annars gillar jag quornfilé, jag är ju inte vegan.

Svar: Champinjoner ja :P gott det!
Laks

2012-07-05 @ 11:24:19
Hemsida: http://elinastrid.blogspot.com
Anonym säger:

Aubergine är ju en klassiker :)

Svar: Det har jag inte prövat ännu! Tack för tipset :)
Laks

2012-07-05 @ 12:28:29
sistergnu säger:

Tzay med Felix BBQsås på! Om nom

Svar: Ska testas! :)
Laks

2012-07-05 @ 14:49:53
Hemsida: http://sistergnu.blogspot.com/
Emelie säger:

Tzay är verkligen sjukt gott! Annars är majskolvar najs, gärna med margarin och grillsås på!

Svar: Majs ja, det hade jag glömt! Har grillat det förut och det är ju riktigt gott :)
Laks

2012-07-05 @ 19:56:53
Candy säger:

Jag älskar att grilla majskolvar, champinjoner, rödlök, zucchini, tofu och tomat. Halloumi är också väldigt gott, dock är du ju vegan så det passar inte dig förstås. Jag tycker inte om tzay, det påminner mig för mycket om kött. :(

2012-07-08 @ 16:08:16
Hemsida: http://sugarhearted.wordpress.com
Schniffel | neurotisk skrivnarkoman säger:

Tillagad vitlök är ju underbart gott ^^ Jag käkade upp en klyfta jag hade haft som smaksättning till en pastasås jag gjorde, och det var så sött och krämigt. Underbart! Ska prova att grilla det också. Marinerade äpplen funkar också som mat.

2012-07-08 @ 23:06:13
Hemsida: http://schniffel.blogg.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN