Loreen!


 
Eurovision har aldrig varit så bra som i år! Jag har som tradition att titta på tävlingen varje år med den lika engagerade Linne, men den jäveln har flyttat till Lund så vi fick ha telefon-kontakt under finalen istället. Men jävlar vilken nagelbitare det var igår! Det här var nog den första tävlingen som jag var nöjd med vilket bidrag vi skickat (ni kanske minns?)

Förutom det faktum att VI VANN (!!!) så var det en underbar tävling tack vare alla andra länders bidrag. Det var sjukligt hög standard kändes det som. Har aldrig förut gillat så många av de tävlande förut. Mina personliga favoriter bland de många bra låtarna var (förutom Loreen givetvis) Albanien som påminde om Björk, Ungern som påminde om Hurts, och Serbien som påminde om Chess (musikalen).
 
 
Vilka var era favoriter?
 
Nu ser jag (och Linne) fram emot att för första gången se Eurovision live, på plats i någon av Sveriges stora arenor. Hoppas det blir Friends Arena i Solna, det ligger ju i Stockholm så det blir inte så långt att åka för mig!
 
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN