På Melanie Joy´s föreläsning

I söndags gjorde jag något riktigt kul. Jag gick på Melanie Joy´s föreläsning! Det var helt gratis, bara att komma till lokalen där föreläsningen ägde rum i Gamla Stan i Stockholm.

Jag har sett hennes föreläsning flera gånger på youtube, och jag tycker den är helt fantastisk. Men då hoppade jag över de läskiga filmerna av djurtortyr som visades. Det blev svårare när jag satt där på riktigt och lyssnade på presentationen. Under de 4 minuter då vidriga, hemska videoklipp visades upp kunde jag knappt hålla tillbaka tårarna. Först när det syntes en skrikande kossa som fick sin halv uppsliten och sedan läts ligga på marken, då började jag gråta.
 
Vågade prata lite med Melanie Joy också sedan efteråt, hon var jättetrevlig och jag såg säkert ut som någon nervös 13-åring som precis träffat sin idol. Men skitsamma, hon signerade boken jag köpte och jag gick därifrån gladare än någonsin!

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN