Vi veganer behöver inte ens säga någonting för att uppfattas som störande





 
Det sägs ju ofta att vi veganer "prackar" på andra våra åsikter. Som om vi stod och predikade varje dag vid lunchbordet på jobbet/skolan om att alla var idioter för att de åt kött. I min skola har det aldrig hänt. Jag har ALDRIG tagit upp ämnet. Däremot blir jag frågad i princip varje dag vad jag har på tallriken, vad proteinet består av och ibland leder det vidare till en diskussion om djurrätt som då alltså INTE jag startat.
 
Jag tror att vissa karnister uppfattar det som störande att vi gör annorlunda, vi behöver inte ens säga någonting. Det räcker med att vi bara finns där i ögonvrån med våran tallrik utan kött på. Det räcker för att röra upp känslor hos vissa som är extra känsliga för att bli ifrågasatta.
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN