Varför är veganer så arga?

"Många undrar varför jag är så arg, varför veganer och djurrättare är så arga. Jag skulle vilja vända på det: Varför är djurförtryckare så arga? Vad är det som får dem att hata djur så mycket att de måste döda miljarder av dem varje år?"
 
Jag läste ett så fruktansvärt bra inlägg av Jenny Walker, som handlade om varför vi veganer ofta anses som arga och aggressiva medans djurförtryckare ses som snälla pacifister som inte gör någon som helst skada. 
 
Det här inlägget gjorde mig så arg. Inte på Jenny Walker, utan på att allt det hon skriver är så rätt. Allting ska alltid ske på djurförtryckarnas villkor. Världen ska filas och snickras om så att den passar köttätarna. Allt ska anpassas efter de som gör andra illa. Lite som fenomenet i svenska skolor, att det är offret som får byta skola och mobbarna får stanna kvar. 
  
 "Jag blir ledsen. Förtvivlad. Frustrerad. Och arg. Fruktansvärt arg. Ändå lägger jag ständigt band på mig. Jag jobbar med en vegansk webbtidning. Jag skriver om veganmat och föreläser om veganmat och jag bjuder på veganmat. Allt för att stryka djurförtryckarna medhårs och göra dem nyfikna och intresserade. Jag bakar kakor och monterar snittar och jag ler och tar i hand och för en dialog. Men arg, det får jag inte vara. Man får inte berätta om hur det ser ut i djurfabrikerna. Då är veganerna arga."

Kommentarer
Matilda säger:

Jag går snart bananas på det här om Parken Zoo som alla är så upprörda över. Visst är det skamligt men det förvånar mig faktiskt inte att sådant här sker på djurparker (varför finns de fortfarande ens förresten?)
Att folk sedan har sådan dubbelmoral att de samtidigt som de klagar på detta sitter och äter kött, ägg eller dricker mjölk gör mig så fly förbannad att "jag vill kasta min miniräknare på en krukväxt" (William Spetz <3).
Säger man något om detta så är man självfallet en arg och extrem vegan och att döda djur på djurpark är tusen gånger hemskare än att döda dem för mat.
Jag. Förstår. Inte. Folks. Resonemang. GAH.

Svar: Nej jag förstår inte heller. Det är så förbannat jävla stört hur folk tänker. (Och förresten, haha på william spetz-quotet! xD)
Laks

2012-10-18 @ 18:12:08
Hemsida: http://higgsr.tumblr.com/


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN