Att skämta om folk som inte vill bli skämtade om

 
 
Jag gick in och kikade på Djurens Rätt-bloggen och fann detta inlägg med en ICA-reklam som skämtar om vegetarianer. Jag tyckte den var ganska rolig, inget större fel liksom. Men sen finns det alltid dem som blir kränkta när någon drar ett skämt om just deras grupp, som känner sig stötta och blir sura (jag säger inte att det var någon som blev det av just denna reklams-snutt). Personligen så tål jag skämt om veganer, om djurrättsaktivister, om feminister, ja, om allt det jag är och står för och tar på stort allvar. Ofta kan jag skratta och tycka att det är fruktansvärt roligt, men ibland även känna mig sådär stött. Men jag måste även inse att alla andra människor också har viktiga saker som dem tar på stort allvar. Alla skämt stöter ju någon samhällsgrupp helt enkelt. Jag låter Betnér säga det jag vill ha sagt:
 

Kommentarer
Schniffen | neurotisk supernörd säger:

Jag tyckte också att reklamen var rätt kul, som en rätt humoristisk variant av att komma ut helt enkelt. Kunde inte heller låta bli att gapskratta åt hur Stig smekte moroten i början av reklamen... XD Du kan ju gissa vad jag tänkte i den sekunden XD

2012-09-13 @ 21:56:16
Hemsida: http://schniffen.blogg.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN