Geocaching

 
Ja. Så var man med i hundraklubben då. Nu är jag en riktig geocachare.
 
Och för er som inte vet vad geocaching är så kan jag göra en kort sammanfattning; en coolare variant av orientering helt enkelt. Man springer runt och letar efter gömda burkar som kan finnas i princip var som helst. I skogen, bakom en trafikskylt, under en bro, på ett räcke, under en sten, högt uppe i ett träd. Ja, du fattar. För att hitta de olika gömmorna tittar man på kartan man har i sin lilla geocaching-app i mobilen. 
 
Det finns över 2 miljoner cachar i världen och du kommer bli förvånad över hur många det finns i ditt område (för jo, det finns verkligen ÖVERALLT). Kan tillägga att det faktiskt finns flera stycken på Antarktis.
 
Låter det här intressant så kan du ju kika in på den officiella hemsidan. Själv blev jag värvad till sekten för ungefär två månader sedan av den otroligt hängivna cacharen Elin. Tack för det!
 

Kommentarer
Elin säger:

Grattis och tack! :D

2013-04-22 @ 15:36:01
Anja säger:

Min familj har sysslat med geocaching i några år nu. Fast de andra är dårar och åker ut mitt i natten om det kommer en ny. Det är kul att se hur fyndiga vissa har varit med gömmorna och förklätt dem till muttrar, pinnar i träd och dyl.

2013-04-22 @ 18:55:05
Maja säger:

Grattis och tack för tipset! Kul! Jag skrev in att det var du som hade rekommenderat det, du kanske får något för det? :P

Svar: Åh sjysst! :D
Laks

2013-04-23 @ 09:23:21


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN