Jag passar på och njuter nu

Det är konstigt egentligen hur ett liv kan förändras så drastiskt för att några prickar i ansiktet försvinner. Jag har verkligen gått omkring och lidit konstant i flera års tid sedan aknen bestämde sig för att campa på min hud. I princip varje dag sitta och känna ångest inför hur jag ser ut och försöka gömma ansiktet så gott det går. Känna att ingen kan ju gilla mig för jag ser ut så här och konstant tycka att jag själv är äcklig.
 
Och nu när jag tagit medicin ett tag är allt det där borta. Nästan i alla fall. Shit vad jag beter mig helt annorlunda. Jag ler mot folk utan att tänka på vad de tycker om de illröda prickarna i pannan och jag vaknar och går till skolan utan att försöka dölja det värsta med värdelösa sminkningar. Jag söker kontakt med främmande människor på ett helt annat sätt än förut. Jag tar för mig på ett annat sätt och känner att mitt värde som människa har höjts (vilket jag skäms för att jag känner).
 
Försöker njuta nu ordentligt för snart får jag inte ta medicinen mer och då kommer det säkert komma tillbaka. Då är det back to ångest 24/7 och känna sig äcklig och vidrig. Undvika att umgås med folk för att ansiktet ser för hemskt ut just nu, få dermatillomaniattacker och bara stå och riva sönder fejjan framför spegeln och efteråt skrika inombords av ånger. Så jag passar på och njuter nu, innan allt det där kommer tillbaka.
 
 

Kommentarer
Karl säger:

är coca cola veganskt? det innehåller ju

kolsyrat vatten, socker, färgämne (sockerkulör E150d), surhetsreglerande medel (E338), naturliga aromer (inkl. koffein)

det var någon i min förra klass som sa att coca cola inehåller fiskgelatin från fiskfjäll men det finns inget sånt ju! sockerkulören är typ bränt socker och surhetsreglerande medlet förtsår jag inte riktigt men det verkar vara bra...

jag har en flaska som min brorsa köpte och jag är jäkligt sugen.

Svar: Coca Cola är veganskt.
Laks

2013-04-24 @ 10:18:59
Yulunga säger:

Jag avundas folk som har problem med acne. Verkligen. Menar absolut inte att förminska hur mycket negativitet du upplevt pga din acne, men själv har jag känt någon slags frid i tanken på att ha acne som hudproblem. Själv har jag enorma mängder leverfläckar, såna som är stora och knöliga. När jag gick i skolan hette jag Pricken. Leverfläckar går inte bort. De sitter där de sitter. Om jag inte får godkänt att ta bort dem med laser, men de märken jag har från självdestruktivitet gör att läkare inte vill utföra

2013-04-24 @ 10:23:03
Yulunga säger:

... kosmetiska ingrepp på mig. Jag framstår som obalanseead.

2013-04-24 @ 10:23:49
Yulunga säger:

De har tagit bort fisken ur både Fanta och Cola, Karl.

2013-04-24 @ 10:24:45
bibi säger:

Jag åt en medicin som heter Roaccutan superbra alla finnar försvann och det höll i sig länge också resultatet. Nu är jag så sur när jag läsar att svenskarna skall lära sig äta kaniner...små oskyldiga kaniner kommer nu bli mat för det är klimatsmart...att människor inte skäms....

2013-04-24 @ 14:59:33
Moralfjant - ung & uppkäftig genushäxa säger:

Fan va det suger - utseendehetsen. Att det är så viktigt att va snygg (på rätt sätt). Blir så jävla jobbigt för en massa individer som inte kan leva upp till det.

Hoppas du kan finna ro även i "fulheten" så småningom :)


Svar: Det borde ändå finnas acceptans för acne eftersom typ ALLA lider av det någon gång i livet. Borde egentligen inte ses som fult eller äckligt.. men ja :/
Laks

2013-04-25 @ 00:05:14
Hemsida: http://moralfjant.blogg.se/
Melinda säger:

Jag känner igen mig SÅ mycket i acne-problem och minskat självförtroende pga det. Jag har provat allt, allt från receptbelagda preparat till att ändra kost. Inget fungerade. Sedan hittade jag ProActive och bara "Neeej det där är bullshit!" men ack så fel jag hade. Bästa som hänt mitt ansikte. Efter ynka 4 månader har min hy blivit så mycket bättre att till och med mina vänner kommenterar det. Självförtroendet har växt och jag känner mig vackrare, gladare - ja allt!

Svar: Det gör verkligen stor skillnad när hyn blir bättre. Vad skönt att du hittat något som fungerar, glad för din skull :)
Laks

2013-04-25 @ 17:06:11
Hemsida: http://evenindeath.blogg.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN