Pizza!

 
Tänk att jag inte insett tidigare att det går att beställa pizza som en vanlig människa. Har äntligen insett att det bara är att säga "en pizza med oliver, champinjoner osv osv, och ingen ost tack!". Fixat liksom (förut brukade jag beställa pizzabottnen, ta hem den, lägga på egna grejer som riven tofu och färs osv. Sjukt krångligt i alla fall..). Nu är jag galen i pizza sen jag uppfunnit denna banbrytande idé. 
 
Oliver, kronärtskocka, lök, och maaaassor av champinjoner är favoriten. Vad brukar du käka? 

(MEN. Om du har lyxen att bo i huvudstaden och möjligheten att bege sig till norrmalm tycker jag ändå du ska ge O Mamma Mia en chans. Grymt goda veganpizzor!)
 

Kommentarer
SanityAssasin säger:

Bor än så länge i Malmö, och pizzeria Algarve har grymma veganpizzor och dessutom hemkörning. Annars brukar jag bara beställa utan ost, ibland river jag över egen veganost och smälter lite snabbt i ugnen när jag har hämtat pizzan. :)

Svar: Åh hemkörning! Vad soft :) Jag river tofu över ibland, det blir också lite som en ostlager ovanpå liksom.
Laks

2013-04-07 @ 11:49:37
Matilda säger:

Har alltid gjort som du innan men sen jag flyttade till Göteborg har jag blivit bortskämd med Old Corner, l'Assassino och Kellys så nu blir det bara sådant om jag inte gör själv :)

2013-04-07 @ 11:56:15
Hemsida: http://higgsr.tumblr.com
Yulunga säger:

Det ska tydligen finnas ett ställe i Hammarby Sjöstad som också gör veganpizzor. Har du varit där?

Svar: Det vet jag inget om :/ det finns däremot en restaurang med samma namn som den i vasastan, men den har inget veganskt.
Laks

2013-04-07 @ 15:41:14
Melinda säger:

På pizzerian där jag bor sa dem att det är ägg i degen så jag har aldrig mer vågat beställa pizza av rädsla att det är så överallt :'(

Svar: Ojdå, synd :/ på alla jag har frågat på har de sagt att det bara är mjöl och vatten (typ olja också).
Laks

2013-04-08 @ 09:32:42
Hemsida: http://evenindeath.blogg.se
Jonas Lundström säger:

Hur veta att det inte är smör eller mjölk i degen?

Svar: Fråga pizzerian.
Laks

2013-04-08 @ 10:10:31
Hemsida: http://www.jlundstrom.se
Emma Hå | shoes and beyond säger:

Jag har beställt utan ost i flera år, väljer ofta en vegetarisk sort. Tycker det är mycket godare!

//Emma Hå

Svar: Föredrar också utan ost, även förut när jag inte var vegan. Ost smakar inget gott för mig :/
Laks

2013-04-11 @ 14:06:23
Hemsida: http://emmahas.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN