Problematiken kring facebook och instagram



Det som facebook och instagram går ut på är att få bekräftelse. Jag har egentligen ingenting emot grundidén; att visa folk vad en sysslar med lite då och då. Det som är farligt är när det blir ett behov, eller en automatisk tankekedja. För mig blir det det. 
 
Om jag börjar med instagram börjar jag sedan tänka på allting i instagram-postar. Och det är inte speciellt kul. När jag har någonting riktigt häftigt framför mig så tar jag liksom upp mobilen och fotar en massa istället för att fokusera på nuet och verkligen uppleva det som händer. Det är skittråkigt att det blir så. 
 
Så jag är skeptiskt till hela den här boomen av facebook- och instagramuppdaterande för det som det egentligen handlar om är inte att oskyldigt dela med sig av upplevelser, det handlar om att söka bekräftelse och att BEVISA någonting för andra människor. Och det behovet slipper jag gärna.

Kommentarer
Syntkatten säger:

Håller med dig, fast för mig vet jag inte om det gäller för jag postar oavsett om jag får någon som helst respons eller inte. Haha! ;P

2013-08-25 @ 17:17:12
Hemsida: http://syntkatten.weebly.com
Ett jävligt stort fan säger:

Jag. Älskar. Dig.

Svar: Åh. Tackar! :)
Laks

2013-08-27 @ 08:58:51


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN