Bli aktivist i Djurrättsalliansen

Jag demonstrerar ju med Djurrättsalliansen Stockholm då och då och just nu är det mycket på G. Det har just påbörjats en massiv kampanj gentemot Belle Shoes (klädaffär som säljer rätt mycket päls). Dessutom har den nya Ett Liv Som Gris-filmen precis släppts och det kommer säkerligen komma många demos på det temat också. 
 
Om du bor i Stockholmsområdet och känner att du vill göra skillnad så tycker jag du borde pröva att demonstrera med oss! Kontakta mig (kommentera inlägget eller skicka till min mejl) så kan jag få in dig på mejlinglistan. Annars kan du gilla Djurrättsalliansen Stockholms facebooksida, där kommer det titt som tätt info om uppkommande demonstrationer. 
 
En demo för några veckor sedan på Medborgarplatsen. 
 

Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB säger:

Åh, jag bor tyvärr i Jokkmokk... det blir ju en bit. Men kör hårt!

2013-12-07 @ 13:17:22
Hemsida: http://lorissalovebomb.se
Matilda säger:

Härligt att du är tillbaka! :)

Svar: Det tycker jag med! Tack :)
Laks

2013-12-08 @ 13:46:30
Emma Hå säger:

Skönt att du börjat blogga igen, du var alltid den där ständiga lilla påminnelsen om att tänka på djuren i en annars väldigt stressad tillvaro. Bor tyvärr inte i Stockholm men har blivit alltmer vegan det senaste, kommer på mig själv med att få dåligt samvete av att kött, även "bra" kött, som är ekologiskt osv. Precis skaffat en grabb också som tänker likadant, och han är mästare på att laga vegansk mat! Det går framåt. Om man gillar "köttfri måndag" på facebook så ser man att det fortfarande finns folk som kämpar, och det här håller på att sluta vara en ickefråga för många.

//Emma Hå

Svar: Vad härligt! Bra jobbat Emma :D
Laks

2013-12-08 @ 21:10:34
Hemsida: http://emmahas.se
Moralfjant - ung & uppkäftig genushäxa säger:

Jag skulle nog gärna vara med nån gång.

Men men men får jag det fastän jag inte är fullfjädrad vegetarian? Asså i teorin och värderingarna är jag ju vegan och vill typ lagstifta bort alla animaliska produkter men får inte till det själv i vardagen. Förstår såklart om det blir fel då med engagemanget.

Svar: Nej nej nej, givetvis är du välkommen! Jag har tagit med min kompis flera gånger, hon är vegetarian :) Vi förespråkar ju en vegansk livsstil, men självklart får andra som håller med men kanske inte själva är där ännu (vid veganismen alltså), vara med och demonstrera. Det är bara bra med fler folk! Dessutom har vi ju köttdemos ibland, pälsdemos ibland, djurförsöksdemos ibland. Du kan ju välja vilka som känns bäst :)
Laks

2013-12-09 @ 18:33:20
Hemsida: http://moralfjant.blogg.se
Frida säger:

Hej!

jag skulle gärna vilja vara med på en demonstration någon gång. Kanske inte hela tiden eftersom jag bor i Nyköping, en timme bort från Stockholm, men annars så skulle jag så gärna vilja ha mail om kommande demonstrationer i Stockholm. Verkligen! Eftersom jag själv är vegan och väldigt engagerad i djurrätt.

Är glad att du är tillbaka och bloggar, jag diggar din blogg!

Svar: Tack! :) Jag ska skriva in dig på mejlinglistan! :) Jag använder mejlen du har angivit här!
Laks

2013-12-10 @ 15:48:30


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN