Djurrättsalliansen släpper ny undersökning



 
Jag blir så jävla förbannad. Jag visste att den här skulle komma (duuh, jag är ju med i Djurrättsalliansen) och jag har sett allting från den gamla dokumentationen - men när jag såg klippen på nyheterna ikväll så kände jag bara för att gråta och skrika. Det sker ingen förändring. Folk är fortfarande dumma i huvudet. Folk är fortfarande själviska, ogenomtänkta och icke-ifrågasättande av normer. Kött är kött, kött är bra, nyttigt, nödvändigt.
 
Fy faan. Jag vill bara lägga mig ner och dö. Jag har sett det mesta på film men det var länge sen och jag har börjat vänja mig vid att bara vara vegan, gå på demonstrationer osv men aldrig riktigt tänka på HUR det egentligen ser ut för djuren. För jag orkar helt enkelt inte. Varför ska jag bära den bördan hela tiden? Varför kan inte fler inse? Måste likknaprarna vara så förbannad envisa och ovilliga till utveckling? Känns som att några få individer får bära allt ansvar. Och vi blir dessutom utstirrade och mobbade av samhället för att vi försöker göra skillnad och förgöra dagens Auschwitz. 
 
Suck.

Kommentarer
Ulli säger:

Medkänslan,ilskan o envisheten håller dej igång! Tack! Fortsätt!

2013-12-06 @ 10:28:42
LORISSA LOVEBOMB säger:

jag har som nyårslöfte att bli vegetarian. Förhoppningsvis blir jag vegan också i samma veva.

Svar: Bra nyårslöfte!! :D
Laks

2013-12-06 @ 19:05:37
Hemsida: http://lorissalovebomb.se
Moralfjant - ung & uppkäftig genushäxa säger:

Åååh lik-knaprare ska börja säga det till köttätare hahaha

Svar: Hehe ja visst var det ett bra ord? X)
Laks

2013-12-07 @ 00:37:59
Hemsida: http://moralfjant.blogg.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN