You don't respect sluts? Then you don't respect women



 
Laci Green är ju bara för jävla underbar. Killar blir hingstar/players/kungar om dem ligger med många, tjejer blir madrasser/horor/slampor. "Vill du att din kropp ska vara en exklusiv klubb eller en billig nöjespark där folk får komma och gå hur dem vill?" Jag skulle nog helst vilja att min kropp var en kropp bara och att jag gjorde precis det jag kände för att göra med den. Vill du ha sex med den där personen? Ha det (om personen vill det givetvis)! 
 
Antingen så är det slutshaming eller så är det oskuldsshaming. Alla som inte har "lagom" mycket sex är utanför på något vis - vilket är jävligt onödigt. Du har ingen skyldighet att stå till svars för din sexualitet eller icke-sexualitet. Vissa vill vara med många, andra med bara en partner och vissa med ingen alls.

Kommentarer
Emelie säger:

Bra att du belyser dubbelbestraffningen! Är man inte slampig så är man pryd, det går liksom inte att vinna.

Svar: Verkligen. Slutshaming börjar få väldigt mkt uppmärksamhet (vilket är jättebra), men den andra shamingen glöms bort. Tycker det är jävligt synd att folk ska skämmas överhuvudtaget.
Laks

2013-12-31 @ 11:53:03
Chiaki säger:

Tycker också att det är bra att du tar upp två sidor. Själv har jag mycket mer erfarenhet av att det är lite pinsamt att inte ha så mycket erfarenhet av sex (eftersom det ju måste betyda att man inte är särskilt omtyckt av män).
Håller med om att det är bra att slutshaming kritiseras, men man får inte glömma att vissa inte har så mycket sex, både frivilligt och ofrivilligt, och det är inget skämmigt med det heller. Snarare, i alla fall när det är ofrivilligt, är det nånting man borde kunna prata om, för att hitta lösningar.

2014-01-01 @ 12:41:58
Hemsida: http://xchiaki.blo.gg
Angelica säger:

Tycker också att det är fel att göra sex till en så stor grej. Jag är 16 år nu och har varit tillsammans med min pojkvän i 4 år. Vi började väl ha sex för kanske två år sen och jag vågade inte berätta för någon. Var rädd för att gå till ungdomsmottagningen (för att få preventivmedel då) och för att be mamma om hjälp med detta. Var rädd för att bli dömd för att vara för ung och att vi då inte kunde älska varandra eftersom att det tydligen är det som krävs i alla andras ögon. I skolan redogjorde vår no-lärare för oss vad han tyckte krävdes för att man skulle vara "redo" för att ha sex. Det var ingenting biologiskt eller vad man ska säga, utan mer att man skulle lita på varandra, tycka om varandra osv... Man är alltså tvungen att älska någon för att ha sex? Man måste vänta på den rätte osv. Jag tycker det är otroligt fel att lära oss unga det eftersom att det förmodligen är det som leder till hela den här grejen att man är slampa om man ligger med för många osv. Tycker det är fel att lägga sådana värderingar i undervisningen. Otroligt fel. Och när vi ändå är inne på det spåret tycker jag att sexualkunskapsundervisningen i skolan har väääädligt många brister. Vet i och för sig inte hur det är nu men när jag gick i femman var första gången vi pratade om puberteten och mens osv, vilket var alldeles för sent då hälften av min klass redan kommit in i puberteten. Och i åttan var första gången vi pratade mer ingående om sex. Dock bara heterosex såklart(!!!!). Vår lärare förklarade väldigt kort begrepp som homosexualtet och queer men det var det. Resten av undervisningen var väldigt heteronormativ.

(ps. lästips: issuu.com/mensbladet/docs/tidningen_int/)

2014-01-03 @ 09:36:24


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN