Astra Zeneca-grejen

Ni kanske undrar varför jag inte skrivit en enda mening om en så stor grej som det här med Astra Zeneca. Ni vet, dem som tänker skicka iväg massor av hundar till ett brittiskt tortyrfängelse för oskyldiga (försökslabb alltså). Huntington Life Science heter det. Och nej, jag har inte låtit bli att skriva om det för att jag är lat eller något. Det är för att jag INTE ORKAR. Jag kommer bryta ihop om jag måste ta reda på mer fakta om det här. Världen är så vidrig, allt är så äckligt sadistiskt hela tiden.
 
JAG ORKAR INTE.

Kommentarer
Madeleine säger:

Håller med så jävla hårt. Har försökt hålla modet uppe i den här frågan och mailat flygbolag och AZ och åååh. Ja, men när det sedan visade sig att 30 hundar redan skickats bröt jag fan ihop lite.

Men jag försöker att inte tänka, bara göra, just nu. Fortsätta maila hit och dit och liksom göra det jag kan, men att helt enkelt förtränga varför jag gör det för annars går jag fan under.

Svar: Det var på din blogg jag läste det där om att dem faktiskt redan skickat iväg flera... Helt FRUKTANSVÄRT. Man blir så arg så man bara vill ¤#"&/¤)!
Laks

2013-01-29 @ 21:46:27
Hemsida: http://falseadvertising.blogg.se/
bibi säger:

Man känner sig så maktlös inget kommer förändras folk kommer alltid äta sitt kött känns å himla deppigt...ja människan är en stor egoist.
Ja håller med man tappar livslust och allt..o hoppet.

2013-01-30 @ 08:37:18
Schniffen | neurotisk supernörd säger:

Gillar inte att mina astmamediciner är från Astra :(

Svar: Nä, kan förstå att det känns jobbigt att använda mediciner och liknande som är djurtestat. Jag gör också det ibland. Surt, men det går ju liksom inte att bojkotta läkemedelsindustrin direkt. Det man kan göra är att stödja Forska Utan Djurförsök, dem jobbar aktivt för att skapa och införa andra metoder som inte innebär djurutnyttjande.
Laks

2013-01-30 @ 17:18:47
Hemsida: http://schniffen.blogg.se
Matilda säger:

Jag är extremt kluven till djurförsök. Jag var inte det tidigare, men min mamma har blivit väldigt, väldigt sjuk och hoppet ligger mycket på att det ska komma nya läkemedel. Jag och mamma diskuterade detta för ett tag sedan och hon frågade mig rätt ut om jag inte tyckte det var okej med djurförsök om de skulle kunna rädda hennes liv. Och vad ska man säga? Jag älskar min mamma och i detta fallet så väljer jag så klart hennes liv framför försöksdjuren.
Dock tycker jag att det är förjävligt att vi år 2013 ska behöva testa på djur. Att det inte finns andra metoder inom ALL forskning.
Och att testa kosmetika på djur är fan oförlåtligt. Det är totalt jäkla oförlåtligt. Fy helvete.

Svar: Det finns andra sätt att forska på, bara att djurplågeri är billigare och råkar vara normen. Om det satsades helhjärtat på annan sorts forskning skulle det säkerligen fortfarande komma fram nya mediciner. Men det är väl omställningen som är jobbig. Det verkar iaf som tur är som att utvecklingen går framåt. Om många år kanske vi inte utnyttjar djur alls inom forskningen.
Laks

2013-01-30 @ 18:48:48
Matilda säger:

Och angående hundarna är det sjukt ansvarslöst av AZ att göra som de gör. Det borde vara förbjudet. Stackars stressade hundar som flyttas hit och dit och går en säker plågsamdöd till mötes.

Svar: Beklagar för din mamma förresten. Måste vara fruktansvärt :/ hoppas att hon blir frisk!
Laks

2013-01-30 @ 18:49:50
Anja säger:

Angående att 30 redan skickats, jag gick in på deras hemsida och dom hade nån Q&A och där skrev dom att dom inte skulle skicka hundarna till HLS?
Jag litar ju inte direkt på dom, men dom kan väll inte ljuga sådär? Eller?

Svar: Jag vet inte. Det är ju inte direkt ett etiskt företag så ljugerier hit och dit kanske förekommer (precis som inom alla andra djurutnyttjande industrier). Jag hörde att dem had förflyttats från en annan bloggare, som hade läst det antagligen hos Djurrättsalliansen.
Laks

2013-01-31 @ 16:14:54
Maja säger:

Jag förstår dig! Vill bara påpeka att det finns faktiskt andra sätt att forska på som är MINDRE kostande än med djur, du sa att djur är billigast.

Svar: Det finns det säkert. Men det är nog dyrt att ställa om kan jag tänka mig. Eller så är det bara traditionerna och vanorna som ligger bakom att det inte ändras snabbare mot djurvänligare alternativ.
Laks

2013-02-04 @ 18:48:46
Linnea säger:

Åh vad jobbigt att höra det! Jag älskar alla djur och älskar din blogg och läser den varje dag. Innan jag läste don blogg fattade jag inte hur hemsk människan är. Mitt favoritdjur är hundar och det hör var en av det värsta sakerna jag läst! Jag visste inte om det men det är hemskt. Hemma dricker jag inte mjölk längre och i skolan äter jag inget kött heller. Jag försöker förklara för mamma ( att förklara för pappa är ingen idé) vad du skriver för Hag litar på det du skriver och hon säger så korkade saker som " hon är ju ingen expert" och när jag förklarade varför jag inte ville ha mjölk just den gången och hur kor och kalvar behandlas men då sa hon en puckad grej igen hon avbröt mig på en gång och sa " sluta nu" och det var ingen idé att förklara mer för henne! Hoppas du fortsätter med bloggen! Du är bäst

Kram, Linnea

2013-02-19 @ 21:55:48
Linnea säger:

Hej strunta i min andra kommentar men aja jag åkte precis förbi Aztra Zaneca i Södertälje nyss ( i båt) och hjärtat liksom stannade, jag tänkte typ vad faan (ursäkta språket) gör dem nu, hur kan dem göra så och ja så håller jag fortfarande på och tänker. Det är fruktansvärt vad människor gör för saker.

2013-07-09 @ 12:58:32
Hemsida: http://www.LinneaClowniac.bloggplatsen.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN