Jag tycker inte det är fel att döda djur, därför ska du låta mig göra det

 
 
En person går förbi en våldtäktsman som håller på att förgripa sig på en kvinna. 
 
Personen: "Men hallå vad gör du!? Sluta!" 
Våldtäktsmannen: "Men för mig är ju detta inte oetiskt eftersom jag anser att kvinnor är mindre värda, förstår du?" 
Personen: "Jaha, ok, förlåt. Ska inte störa något mer" och personen går vidare.

Och jooooo, jag vet att jag lägger upp den här bilden precis hela tiden men den går inte att visa för många gånger.

Kommentarer
Mikaela säger:

Håller helt med (såklart)!

2013-03-10 @ 23:01:54
Josefin säger:

jag är vegan och köper inte djurtestat etc. men jag förstår ändå inte detta argumentet. DET ÄR SKILLNAD MELLAN ATT SKADA DJUR OCH MÄNNISKOR! En människa kan känna saker ett djur inte kan vad du än säger. Man kan inte jämföra djur och människor! Varför är det okej att lejonet på savannen dödar zebran, men inte okej att människan dödar ett djur? Är det för att det är skillnad på djur och människor? Nej inte om man tror argumentet ovan. Jag är vegan för att jag inte tål djurindustrin och dess grymheter, men kunde jag jagat ihop all min föda så hade jag nog inte varit det.

Svar: Jo man kan definitivt jämföra djur och människor.
Laks

2013-03-11 @ 02:07:28
Agge säger:

Jag har en fråga apropå din bloggrubrik och din inställning till sk speciesism: Är du för eller emot abort?

Svar: För.
Laks

2013-03-11 @ 03:38:50
Madeleine säger:

Håller helt med, den där bilden skulle med fördel kunna tryckas upp i hela världens fejs med jämna mellanrum.

Svar: Ja verkligen!
Laks

2013-03-11 @ 10:38:07
Hemsida: http://falseadvertising.blogg.se/
Emelie säger:

Josefin: Är det skillnad på djur och människor? Ja. Är det skillnad på att skada djur och att skada människor? Nej. Det är ingen som påstår att människor och andra djur skulle vara likadana, det är uppenbart att vi inte är. Men det faktum att det finns skillnader mellan oss gör det inte rätt att skada andra djur.

Att jämföra lejon som dödar zebror med människor som dödar exempelvis grisar är inte detsamma som att jämföra människor som dödar grisar med människor som dödar andra människor, eftersom att JA VI ÄR OLIKA. Lejonen går på instikter och kan inte förstå moralen i vad de gör, däremot kan vi människor det, och därför har vi ansvar som andra djur inte har.

Svar: Word.
Laks

2013-03-11 @ 18:47:39
Hemsida: http://simshistorier.blogg.se
Agge säger:

Åhå. Men går det ihop med antispeciesism? Jag menar, är inte fostret en kännande varelse, på samma sätt som de djur man inte får döda?

Svar: Nej, ett foster är i tidigt stadie en cellklump. Och visst om det gick så är det alltid bra att undvika att döda någon, men när det påverkar en annan människas liv så pass mycket som det gör att få barn, så måste man kolla på prio-listan. Vems liv ska gå först?
Laks

2013-03-11 @ 20:38:00
Anonym säger:

När någon gör en abort så är det en klump med celler. Inte en människa. Och det är ingen som blir lynchad när den genomgår peeling. Peeling är en behandling där du tar bort celler.

And Laks, this gurl is on fire! Fan vad mycket mer jag ser upp till dig, dag för dag!

Svar: Tack! :) och håller helt med om abort.
Laks

2013-03-11 @ 22:10:28
Anja säger:

Agge- Tror du att ett barn mår bra av att växa upp oönskat av sina föräldrar? Som vegan vill man minimera lidande, jag tror att en människa blir mer lidande av en dålig uppväxt än att bli mördad innan man har någon uppfattning om vekligheten.

Svar: Tror jag också.
Laks

2013-03-11 @ 22:48:07
Mo säger:

När det gäller liv mot liv, så gäller alltid mitt eget liv, oberoende om den som hotar mig är ett djur eller en människa! så tänker jag....Och JOSEFIN: Är man stor o starkt o smart, sä måste man vara extra ödmjuk o försiktig mot andra individer som inte är lika smarta (tex människobarn o djur)!

Svar: Precis.
Laks

2013-03-12 @ 09:50:14
Caspian säger:

haha den var rolig ju!

2013-03-12 @ 22:40:48
Hemsida: http://heroine.weebly.com


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN