Kan du inte bara vara tyst så jag kan fortsätta gilla dig?

 
 
Så känner jag varje gång någon jag känner yttrar sin speciesistiska världssyn. Snälla, var tyst. Du förstör vår relation. Nu blir det så mycket svårare att gilla dig. 
 
Jag visste innan att personen var speciesist, att hen var motståndare till allt det som jag står för. Men ändå är det först när åsikterna tydligt kommer fram som det börjar svida på riktigt. För när man är vegan, då är man ganska ensam. Det händer inte varje dag att du möter någon som delar din största och mest grundläggande åsikt - att slaveri är fel. Och man överlever inte om man inte lär sig att gå vidare, att bortse från folks okunskap och ovilja att förändras. För gör man inte det, då blir man ensam på riktigt.
 
Så snälla, kan du inte bara vara tyst så jag kan fortsätta gilla dig?

Kommentarer
Maja säger:

Så sant... Inte det bästa att kaxa om när man knappt är så medveten.

2013-03-08 @ 19:57:00
mange säger:

speciesist? vad är det?

Svar: Att förtrycka någon p.g.a. arttillhörighet.
Laks

2013-03-11 @ 19:06:23


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN