Många bollar i luften?

Är det någon mer än jag som har det där extremt irriterande beteendet att det helt enkelt INTE GÅR att fokusera på en sak i taget? Jag gör alltid tio saker samtidigt.
 
En helt vanlig dag när jag kommer hem kan jag börja med att packa upp sakerna ur ryggsäcken, och mitt i allt komma på att jag är kissnödig. Sätter mig på toan, kanske kollar någonting på mobilen och kommer på att visst faan, jag skulle ju fixa det där mejlet. Så då sätter jag mig vid datorn och börjar skriva på mejlet, och en tredjedel igenom märker jag att jag är hungrig. Så då går jag till köket och sätter på vatten samtidigt som jag plockar upp ett äpple och börjar äta av. Sen blir jag sugen på att spela piano så då lägger jag ifrån mig äpplet på vardagsrumsbordet och börjar spela. Efter 10 minuter hör jag hur det kokar över på spisen.
 
Sen varvar jag mellan alla aktiviteter i princip resten av dagen. Max 3 minuter på varje station typ. Produktiv eller vad? Nja... Nån som känner igen sig?
 
 
PS. Det här inlägget lyckades jag faktiskt skriva i ett svep utan ett endaste avbrott! Wohoo!
 
 

Kommentarer
Tovah säger:

Adhd? ;-) den diagnosen har jag och din beskrivning passar verkligen in på mig

2013-09-03 @ 08:05:07
Oskar säger:

Känner också igen mig. Svårt att koncentrera sig på en sak när en kommer på så mycket annat att göra hela tiden :)

2013-09-03 @ 12:19:46
Hemsida: http://www.vakentimmar.com
Silver säger:

Liksom Tovah har jag &så Adhd & jag har precis samma beteende som du beskriver ;)
Det är en uppsjö av andra kriterier att &så uppfylla för Adhd-diagnos, men det skadar inte att överväga. Jag mådde piss innan jag fick rätt psykiatrisk hjälp att ta itu med dom svårigheter den neuropsykiatriska funktionsnedsättningen innebar/till stod del fortfarande innebär för mig. Men jag mår inte längre dåligt pga dessa, känner inte samma förlamande ångest för att jag inte fixar precis allt som "alla andra" gör.
Tex så led jag &så av social- & dysmorfofobi, som jag uppfattat det som du &så har gjort/kanske fortfarande gör. Detta var, för mig, bara symptom för det verkliga "problemet" & idag mår jag hur bra som helst & tycker att jag är skitsnygg, haha ^^

2013-09-04 @ 17:25:36


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN