Sluta gnäll jävla köttisar!

"Varför äter du veganska köttbullar?
Varför måste ni veganer alltid härma köttversioner?
Varför kan ni inte hitta på något eget?"
 
- Random köttätande idiot
 
Jo, för att jag gillar köttbullar. Men jag gillar det inte så mycket så att jag är beredd att döda för det (vilket många verkar vara, läskigt nog). Men som tur är finns ju veganska köttbullar/korvar/schnitzlar/biffar osv osv! Underbart va?
 
Att tycka att det är "fusk" av veganer att konsumera veganiserade versioner av traditionella kötträtter är ungefär samma sak som att tycka att det är "fusk" att folk kör runt i elbilar. Eller etanolbilar. "Hallå? Varför ska ni köra bil om den inte går på bensin?" Kanske för att det helt enkelt finns en annan, nyare, modernare och smartare lösning. Sluta gnäll jävla köttisar!

Kommentarer
Mo säger:

Haha.....Vilken bra svar! "Jag gillar köttbullar, men jag är inte beredd att döda för det"! Det räcker ju att säga det ju ;)
Om nån ändå inte fattar så finns tillägget: Sojakött! <3 <3

Svar: Precis! :)
Laks

2015-08-11 @ 10:14:16


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN