Geocaching

 
Min absoluta favorithobby är någonting som kallas för geocaching, en sorts orientering fast med hjälp av gps:system i mobilen (eller en riktig gps-apparat). Man letar efter "geocachar" som andra användare har gömt, sedan "loggar" man dom genom att skriva sitt användarnamn på ett papper som finns i varje geocache. Det finns olika svårighetsgrader på cacharna, ibland kan man behöva klättra tio meter upp i ett träd och ibland ligger den under en sten i skogen. Det finns till och med cachar som är gömda under vattenytan i sjöar eller hav!
 
Jag tog min första cache i februari 2013, och nu nästan tre år senare har jag tagit 1000 stycken, samt lagt ut fyra egna. Jag vet inte riktigt vad det är med det som jag älskar så mycket, men jag tror det är "samlar"-känslan. Det är som ett spel fast i verkliga livet, där man ska samla och leta och hitta konstiga saker på platser man aldrig varit förr.
 
 
Så här ser Stockholm ut för mig, eller ja, nordvästra delen!
 
 
 
 

Kommentarer
Lasse säger:

Grattis till 1000-cache-jubileet. Det är inte många som klarat av det. Finns det någon "1000-cache-klubb"?

Svar: Aa, det kallas geek-ligan!
Laks

2015-12-09 @ 13:02:24
Mo säger:

Ååh! Grattis!! : )

2015-12-09 @ 21:24:16


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN