Herregud vegetarian betyder det det betyder ACCEPTERA

 
 
Ibland blir jag lack på andra veganer. På nätet då naturligtvis, känner ju nästan inga IRL alls. Ett exempel är hela "men hallå, vegetariskt betyder faktiskt enbart vegetabilier! Inget alls från djur!". Eh, nej. Det gör det inte. Ingen jag känner och ingen som dem känner osv osv i tusen led, tänker på ordet vegetariskt som veganskt. Sluta försöka få ett ord att betyda något annat än vad ALLA REDAN HAR EN UPPFATTNING OM ATT DET BETYDER. En vegetarian är en person som inte äter kött. Punkt. Det spelar liksom ingen roll hur många arga inlägg folk skriver på facebook om att ordets betydelse borde ändras i folkmun, det är liksom för sent. Chilla, snälla.
 
Sluta lägga ner energi på att folk som säger att dem är vegetarianer "minsann borde veta att dem egentligen påstår att dem inte äter något från djur när dem visst gör det!". Det finns miljarder ord och alla ändrar betydelser hela tiden, lev med det för i helvete. Suck. Det finns jobbiga jävla veganer också, fast jag älskar dem ändå. Still better people än alla köttätare.

Kommentarer
Micki säger:

Jag är en av de där veganerna som verkligen insisterar att vegetarian betyder helvegetarian, haha. Äter man animalier så ska man fan kalla sig för blandkostare. ;) Mjölk och ägg och fisk är lika mycket animalier som nöt- fläsk- och kycklingkött.
Men i folkmun vet jag vad vegetarian betyder. Tillslut så kommer väl folk äta allt utom nötkött och kalla sig för vegetarianer.

Svar: Den utvecklingen hoppas jag inte på! För dom flesta betyder vegetarian inget kött, så tror det kommer behålla den meningen. Bara inte alla jag-är-vegetarian-men-äter-fisk-och-kyckling tar över...
Laks

2015-12-02 @ 19:50:14


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN