Det som händer nu är historiskt

Fem mjölkgårdar i veckan lägger ner sin verksamhet. Komjölken är på väg bort. Aldrig förr har det funnits så många alternativa produkter för folket att välja och vraka bland. När jag blev vegan för fyra år sedan blev jag glad om jag hittade sojamjölk i Stockholms förort. År 2015 kan jag åka ut till byar runtom Tierp och hitta veganska produkter.
 
Samtidigt pratar fler och fler jag känner om att vegansk mat ändå är rätt bra. Det är inte konstigt, onyttigt, jobbigt. Det är istället miljövänligt, etiskt och hälsosammare. Bilden har förändrats, och jag är så glad att jag får se alla steg som tas av vänner och bekanta, av kändisar och hela samhället självt. Framåt. Helt plötsligt känns det inte som en omöjlig bild att veganisera världen.
 
 

Kommentarer


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN