Min Filosofi

Min filosofi grundar sig på naturen. Om jag söker svar på någon fråga, vilkesomhelst, så tänker jag alltid; "Hur är det i naturen?" Så för min del är det inte FEL att äta kött, eftersom alla levande varelser lever på andra levande varelser.
Kossan äter gräs, människan äter kossan, när människan dör äter larver upp människan så vi blir till jord, där mera gräs kan börja växa som kossan äter osv...



Däremot är min princip att om jag ska äta ett djur, så ska djuret ha haft ett bra liv. Jag litar absolut inte på livsmedelsbranschen. Jag måste få se hur djuren har det innan jag kan överväga att äta upp dem. 
Att djur inte är lika intelligenta som människan kan jag hålla med om, men det ger oss inte rätten att föda upp dem i milljarder, transportera dem i trånga lastbilar i flera dygn, och att sedan kallblodigt döda dem.



Kyckling var det första som jag reagerade på när jag blev medveten om djurhållningen i Sverige. Jag tycker fortfarande att det är de djuren som behandlas sämst av alla. Om man ska äta kyckling ska dem ha levt ute, ha pickat i gräset, och få växa i sin naturliga takt. Det gör dem på Hästa Gård utanför Stockholm, och jag blir så glad när jag ser att hela världen inte är grym. Hästa Gård föder upp kycklingar endast under sommarhalvåret, vilket gör att ALLA får gå ute. 



Jag vill att alla människor ska vara medvetna om vad dem bidrar till när de äter kött, veta hur dem kan göra för att få slut på tortyren. Och jag vill att alla som köper en korv i en kiosk ska få se plågade grisar i ögonen.
Avstå från att äta djur som blivit illa behandlade. Ät lyckliga, frigående djur som fått växa i sin egna takt istället. 
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN