Nu är jag vegetarian!

Jag har nu varit vegetarian i ca... 2 veckor! För ungefär ett halvår sedan slutade jag äta gris och kyckling. Sen för några månader sedan också nötkött, så då åt jag i princip bara fisk. Nu har jag även slutat äta fisk vilket gör mig till en riktigt vegetarian! 

Jag trodde att jag skulle sakna kött, kanske tycka att det inte var lika gott att äta mat osv.. Men nu så kan jag säga att det är absolut knappt någon skillnad för mig. Istället för att gå till köttdisken går jag bara till frysdisken istället och handlar mat från Quorn och Hälsans Kök. Det är inte jobbigare än så!



Ibland smakar "låtsas-kött" godare än vanligt kött, ibland äckligare, och ibland exakt likadant. Men den största skillnaden på smaken är att det finns ingen hemskt hemlighet bakom vego-produkterna. Ingen har behövt dö för att jag ska få äta idag. Det är den viktigaste smaken för mig!
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN