Menskopp

 
Självklart har även jag skaffat mig en menskopp! Jag har hört om den länge, men ändå känt mig nöjd med tamponger och bindor. Så en dag spontanköpte min syster en och prisade den till skyarna - precis som alla andra. Jag kände att det var dyrt (300 kr kostar ju de flesta), men försökte räkna ut hur mycket jag skulle tjäna i längden om jag slutade köpa engångsprodukter. När jag sedan hittade en för 159 kr kändes det självklart att jag skulle ge det ett försök.
 
Nu har jag använt min Meluna Cup under tre mensar. Jag fick det att funka hyfsat redan efter några få försök, även om det kändes väldigt ovant och obehagligt att stoppa in flera fingrar och mojsa runt. Andra mensen kändes det mycket lättare, tredje ännu lättare. Men trots det har jag inte fått den helt fri från läckage. Kanske beror det på att jag köpte fel storlek eller att den är för mjuk, eller för att jag stoppar in den för långt. Jag tycker inte den vecklar ut sig om jag inte lägger den inne vid livmodertappen faktiskt, hur löser man det? 
 
Men trots att den läcker lite grann ibland och jag måste använda trosskydd när jag har den inne, är menskoppen sååå mycket bättre än hur det var innan. Samma sak används om och om igen (minimalism, hehe), den torkar inte ut och den kan sitta inne i tolv timmar. Det absolut bästa är att man slipper hela planeringen som med tamponger (om jag stoppar in en nu, hinner den fyllas upp till kvällen?). En menskopp kan sättas in och tas ut hur ofta man vill utan att det på något sätt skadar slidan. Fördelarna väger klart över trots att den läcker lite ibland.

Kommentarer
Mo säger:

Låter ju helt otroligt bra med menskopp!!

2015-07-15 @ 12:14:35
Anonym säger:

Har du provat mens-svamp. En natursvamp från Grekland

Svar: Nej jag har aldrig testat sån! Låter intressant dock :)
Laks

2016-03-10 @ 20:02:41


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN