Vem hittade henne först?


 
Jag har en tendens att känna att jag har någon slags ensamrätt på vissa artister och band. Nu känner jag det igen, med Laleh. "Hallå! Jag upptäckte henne först" vill jag säga till alla dem som sitter och nickar rytmiskt hemma i tv-sofforna när hon sjunger i Så Mycket Bättre.

Laleh var ju min artist. Det var hennes stämma som jag lyssnade på många av de mörka höstmorgnar när jag långsamt gick längs stigen påväg till bussen. Och nu så är hon påväg att bli... att bli... Mainstream!

Nej, så illa är det kanske inte. Jag överdriver ju lite. Möjligen. Men jag vill åtminstone poängtera för dig, minkära läsare - att jag hittade henne först (om nu inte just du hittade henne före mig)...

Det kommer säkerligen komma någonting positivt ur detta. Hon kanske gör ett nytt album som är grymt bra, det skulle vara härligt. Men just nu känns det lite udda. Det är kanske inte så långt borta att Jocke Berg dyker upp i nästa säsong av Så Mycket Bättre (åh fy faan, då skulle jag ta livet av mig)...

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN