Elaka kommentarer

Jag minns för något år sedan hur jag reagerade när jag stötte på kritik. Jag blev rädd, ledsen, började tvivla på mig själv, fundera över om jag faktiskt gjorde rätt osv osv i all oändlighet. Jag får fortfarande taskiga kommentarer ibland, typ som "det är inte så lockande att vara du" (en trevlig människa som skrev det idag). Men jag blir inte berörd. Jag bryr mig inte. För jag vet att jag gör rätt, och jag vet att det finns folk som håller med mig. Även om jag inte direkt har en stor blogg med massor av kommentarer så är det ändå drygt 100 pers som läser vad jag skriver varje dag, och det argumentet väger rätt tungt för mig.
 
Och för varje elak kommentar jag fått genom åren så har jag fått även fått en (eller flera) mejl där någon berättar att hen tycker min blogg är bra och att hen har börjat gå mot en mer djurvänlig livsstil tack vare mig. Sådant värmer. Jag gör nytta. Det är även därför jag själv alltid skickar iväg ett meddelande till folk jag beundrar, för att de ska ha de där fina, snälla mejlen också och inte bara massor av elak kritik från konservativa idioter. Gary Yourofsky blev jätteglad när jag mejlade och berättade att hans tal var det bästa jag någonsin hört, och Jens Holm blev glad av att jag berömde hans insats i riksdagens debatt om pälsindustrin. Det går väl tillbaka lite i det här som jag skrev om förut, har du något snällt att säga - säg det!

Kommentarer
Anonym säger:

Du är jätte duktig. Alexandra (Nynäshamn)

2013-05-22 @ 22:40:49
Mo säger:

Bra o klokt tänk! Fortsätt inse att du gör bra, födetet gör du verkligen! Kram

2013-05-23 @ 08:13:52
bibi säger:

Din blogg är underbar och tänk om alla hade ett hjärta som du för djuren...

2013-05-23 @ 09:43:08
Grisen säger:

Du är jättebra! Det är tack vare dig jag har lärt mig en del om djurrätt m.m. Keep going on & stay strong!

Svar: :D
Laks

2013-05-23 @ 10:19:57
LORISSA LOVEBOMB säger:

Jag älskar din blogg för att den är så kompromisslös. Det kanske är fel ord. Men det du står för gör du med belägg och tryck, medan jag själv är en liten fegis som vänder kappan efter vinden. Därför inspirerar du mig oerhört mycket.

Kram från Julia

Svar: <3 :D
Laks

2013-05-23 @ 12:09:57
Hemsida: http://lorissalovebomb.se
Grisen säger:

Du är jättebra! Det är tack vare dig som jag har lärt mig en del om djurrätt m.m. Keep going on & stay strong! Kramar

2013-05-23 @ 12:12:18
Majski säger:

Du är bra!!!

Fick du tag i Gary Yourofsky? :O

Svar: Ja! Jag mejlade honom och han svarade och tackade för berömmet!
Laks

2013-05-23 @ 13:44:40
Fråga säger:

Vad tycker du om fruktarianer? Kanske rätt ändå?

Svar: Ingenting. Folk får leva hur dem vill så länge dem inte skadar någon annan.
Laks

2013-05-23 @ 18:11:02
Emelie säger:

Det var faktiskt delvis tack vare dig som jag blev vegan, har nog inte sagt det men kan ju vara kul att veta :) Jag tänkte liksom bli vegan, men orkade inte riktigt ta tag i det, det är rätt men äsch nu var sojayoghurten slut så jag tar den vanliga... Men när jag gick in på din blogg påmindes jag om hur hemsk industrin faktiskt är och hur skönt det vore att ta sista steget och bli vegan på riktigt. Så du gör skillnad!

Svar: :)
Laks

2013-05-24 @ 10:04:36
Moralfjant - ung & uppkäftig genushäxa säger:

Det är jobbigt att gå i fronten. Att jobba mot det förtryck andra blundar för. Människor går in i försvarsställning för att slippa se sin egen del i upprätthållande av förtrycket (det vet jag som själv gjort mig skyldig till det) Du är grym!

2013-05-26 @ 11:44:08
Hemsida: http://moralfjant.blogg.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN