Miljörörelsen är hypokritisk och felfokuserad

 
 
Miljörörelsen förtränger om och om igen det verkliga problemet - djurindustrin. Organisationernas tips handlar oftast om att välja ekologiskt, duscha kortare, handla begagnat osv osv. Och visst, det är väl jättebra men dem missar det viktigaste av allt, nämligen en vegansk kost. 
 
Jag tittade runt på några olika organisationers sidor och den enda jag hittade där det stod något tydligt om köttkonsumtion som en miljöbov var Naturskyddsföreningen. Greenpeace & CO hade tydligen glömt bort detta, eller valt att inte skriva om det eftersom det anses kränkande att vilja ändra folks matvanor.

 
Mindblowing video. Miljörörelsen är i det stora hela extremt hypokritisk och felfokuserad. "Jag bryr mig om miljön så jag cyklar och köper bara eko och har skaffat nytt duschmunstycke." Bra, men samtidigt...  För samma effort hade personen kunnat bli vegan istället och gjort skillnad på riktigt. Kanske borde miljövänner istället för att ägna sig åt det som gör minst skillnad, våga ta fighten mot köttnormen? 

Kommentarer


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN